HRlink Blog

Zoptymalizuj swoje ogłoszenie o pracę

zoptymalizuj ogłoszenie o pracę

Zasada jest prosta: dobre ogłoszenie o pracę przyciąga dobrych kandydatów do zatrudnienia. Jak je przygotować, by zachęcało odbiorców do aplikowania na daną ofertę pracy? Ważna jest optymalizacja treści ogłoszenia rekrutacyjnego, która pozwala na dotarcie do większej liczby kandydatów

Dużo treści – mało aplikacji

Dobre ogłoszenie rekrutacyjne powinno rozwiewać wszelkie wątpliwości kandydata, który przeglądając oferty pracy, kalkuluje, czy warto aplikować na wybraną propozycję. Zmiany na rynku pracy spowodowały, że coraz częściej to pracodawca szuka pracownika, a nie pracownik pracodawcy.

Szukając posady na konkretnym stanowisku w wyszukiwarkach typu Goldenline, pojawia się kilka stron ogłoszeń, to od ich konstrukcji zależy, czy przyciągną uwagę kandydata. W dobie internetu ważna jest optymalizacja treści ogłoszenia rekrutacyjnego. Może to zagwarantować dotarcie do szerszego grona odbiorców i w efekcie przełożyć się na większą liczbę przesłanych aplikacji.

Chwytaj kandydatów dobrym ogłoszeniem

Jak zoptymalizować ogłoszenie o pracę, by nakłaniało kandydatów do wysyłania CV? W treści przedstawionej oferty oprócz wymogów prawnych, niezbędnych kwalifikacji czy krótkiego opisu firmy ważna jest przejrzysta struktura i trzymanie się kilku prostych zasadach, które mogą zagwarantować dobre wypozycjonowanie oferty w internecie. O co konkretnie chodzi? Zoptymalizowana oferta pracy powinna spełniać następujące kryteria:

Dopasowana nazwa stanowiska

To głównie od tytułu ogłoszenia rekrutacyjnego zależy, czy dany kandydat zwróci na nie uwagę. To właśnie tutaj należy zawrzeć nazwę proponowanego stanowiska. W zdefiniowaniu odpowiedniej nazwy pomocne będzie narzędzie Google Trends, które podpowie jaka fraza jest najczęściej wyszukiwana przez internautów. Nie warto eksperymentować z nazewnictwem oferowanego stanowiska. Im prościej, tym lepiej zwłaszcza kiedy zależy nam na szybkim i efektownym procesie rekrutacyjnym. Publikując ogłoszenia na określonych platformach czy portalach warto spojrzeć na stanowiska, które tam się pojawiają, czy skorzystać ze wsparcia zespołu obsługi klienta, który z pewnością doradzi na temat jego skuteczności

Wykorzystanie słów kluczowych

Słowa kluczowe w ogłoszeniu o pracę mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów. Na czym warto się skupić, pisząc ofertę pracy? Najpopularniejsze frazy, które powinny się tam znaleźć to m.in. wynagrodzenie, kwalifikacje, wykształcenie, warunki pracy czy obowiązki na danym stanowisku. Warto wykorzystać te słowa podczas pisania ogłoszenia rekrutacyjnego.

Podział ogłoszenia za pomocą nagłówków

Oprócz warstwy merytorycznej publikowanej oferty pracy ważny jest również aspekt wizualny ogłoszenia. Należy zadbać o prawidłowy podział tekstu, tak by oferta była przyjazna dla oka. W tym celu warto wykorzystać nagłówki, które oddzielą najważniejsze informacje w tekście. Do podkreślenia szczegółowych informacji możemy użyć również pogrubień i wykorzystać punktory, dzięki którym ogłoszenie będzie bardziej przejrzyste.

Zachowanie zasad poprawnej pisowni

Niezależnie od branży, stanowiska czy renomy firmy ogłoszenie rekrutacyjne powinno być napisane z zachowaniem zasad poprawnej pisowni oraz ortografii. Profesjonalne podejście to klucz do sukcesu, ogłoszenie staje się pewnego rodzaju wizytówką danej organizacji, dlatego należy zadbać o to, by było skonstruowane poprawnie.

Poprawny styl językowy w treści ogłoszenia

Styl ogłoszenia powinien być dopasowany do stworzonej persony i konkretnego środowiska zawodowego. Treść oferty pracy skierowana do senior managera powinna być inaczej sformułowana niż ogłoszenie dla stażysty czy praktykanta. Niezależnie jednak od typu odbiorcy warto formułować krótkie zdania i pamiętać o poprawnej interpunkcji.

Unikalna treść publikowanej oferty

Ogłoszenie rekrutacyjne powinno być konkretne i unikalne. W końcu rekruterowi zależy na pracowniku do jego organizacji, dlaczego więc miałby naśladować konkurencje? Autentyczność, szczerość i jasne zasady współpracy – to właśnie na te aspekty kandydat zwraca uwagę podczas czytania danego ogłoszenia o pracę. Udział w ciekawych projektach, młody i dynamiczny zespół, satysfakcjonujące wynagrodzenie takie hasła w ogłoszeniu rekrutacyjnym nie mówią nic konkretnego kandydatowi i są powielane przez wielu pracodawców. Unikaj tego.

Jedno ogłoszenie w wielu źródłach

Oprócz wymienionych wyżej zasad warto wykorzystać także multiposting ogłoszeń rekrutacyjnych. Automatyczna publikacja zoptymalizowanej oferty pracy w wielu źródłach jednocześnie zagwarantuje szersze dotarcie do potencjalnych kandydatów. System ATS HRlink oferuje taką możliwość, co ułatwia pracę rekruterom.

Zoptymalizowane ogłoszenie o pracę to krótszy proces rekrutacyjny

Oferta pracy powinna zawierać szczegółowe informacje na temat zatrudnienia oraz krótki opis firmy. Nie należy używać wielu ozdobników i skupiać się na rzeczach, które nie są istotne z punktu widzenia kandydata. Im krócej – tym lepiej. Dobre ogłoszenie o pracę powinno być krótkie i konkretne. W tym przypadku mniej znaczy więcej… napływających CV, bowiem zoptymalizowane ogłoszenie dotrze do większej liczby kandydatów i w konsekwencji zagwarantuje więcej aplikacji.

ATS baza kandydatów Candidate Experience e-book employee experience employer branding feedback goldenline HR hr business partner hrlink hrwspiera informacja zwrotna kandydat kariera konferencja konferencja hr konkurs konkurs hr marka pracodawcy marketing multiposting ogłoszenie o pracę onboarding outplacement people innovation polecenia pracownicze poradnik hr praca raport raport hr rekrutacja rekrutacja online rekrutacja zdalna rekruter rekruterka skuteczna rekrutacja sourcing system ATS system do rekrutacji system rekrutacyjny trendy hr webinar webinar hr wydarzenia

Lepszy sposób na rekrutację

Kompleksowy system rekrutacyjny, który zapewnia wsparcie na każdym etapie Twoich rekrutacji.