HRlink Blog

Human Relations Trends 2025: cyfrowy HR

Na co zwrócić uwagę cyfryzując HR? O czym pamiętać w perspektywie najbliższych lat chcąc digitalizować działania związane z ludźmi w organizacjach? Zapraszamy do lektury fragmentu raportu „Human Relations Trends 2025”

Wizja 2022: Cyfrowy HR

Czy zespoły HR są gotowe na postępującą cyfryzację? Z całą pewnością nie ma już od niej odwrotu. Kluczowe w pespektywie nadchodzących miesięcy wydaje się nie to, czy dokonywać cyfryzacji HR, ale to jak dokonać procesu transformacji.

Musimy pamiętać, że technologie nie powinny być celem samym w sobie. Mają pomóc w realizacji zakładanych celów HR-owych, wizerunkowych, związanych z marką pracodawcy, czy wyzwaniami biznesowymi. Wybór rozwiązań powinien wynikać przede wszystkim ze zmapowanych potrzeb i oczekiwań, na podstawie których powinniśmy dokonywać oceny dostawców i wybór platform, które wybierzemy do dalszej współpracy.

Kluczowe jest w nich to, aby zaspokajały zarówno potrzeby interesariuszy zewnętrznych, np. kandydatów, ale też umożliwiały swobodną komunikację w obrębie narzędzia czy też dawały możliwość integracji, połączenia, z innymi systemami funkcjonującymi w firmie. Na koniec nie zapominajmy o analityce. Dane to nie tylko cenna informacja dla zarządu czy top managementu ale przede wszystkim kopalnia wskazówek i informacji, które pomogą zmienić naszą firmę na jeszcze lepiej dostosowaną do zmieniającej się sytuacji biznesowej, ale i do zmieniających się oczekiwań potencjalnych, aktualnych i byłych pracowników. Bo przecież za chwilę ktoś z tych grup może zostać naszym klientem.

Chcesz dowiedzieć się, jak system ATS HRlink pozwoli obniżyć koszty Twoich rekrutacji?

Wizja 2025

Technologie i digitalizacja nie powinny być już jaskółką – ale standardem. Systemy, które wspierają zespoły HR-owe i managerów, przeszły etap wzrostu i są już w stanie dzięki wzajemnym integracjom, komunikować się także z innymi rozwiązaniami w organizacjach.

Tak naprawdę to już nie obecność pracownika, ale odpowiednio ustalone procesy w narzędziach wykonują za nas najbardziej uciążliwe procesy, pozostawiając czas na to, co najistotniejsze w obszarze HR, czyli kontakt z ludźmi. Czy sztuczna inteligencja dobierająca nam kandydatów z bazy własnej działa idealnie? Może nie zawsze, ale w połączeniu z botem rekrutacyjnymi, automatycznymi wyszukiwarkami kandydatów, czy scenariuszami komunikacji z kandydatami, rekruterzy nie koncentrują się na „biurokracji”, ale na ludziach, których spotykają w modelu hybrydowym – czy to podczas rozmowy w biurze czy podczas wideokonferencji. Decyzja
o zatrudnieniu? Jeden klik i wiadomość trafia do kandydata, który po potwierdzeniu warunków zaczyna z automatu ścieżkę onboardingową – a kilka chwil później podpisem kwalifikowanym podpisuje umowę
rozpoczynającą współpracę.

Ekspert: Adam Piwek – od ponad 15 lat pomaga markom
w skutecznej, także digitalowej, komunikacji z klientami,
pracownikami i interesariuszami w otoczeniu biznesu. W HRlink
i Goldenline pomaga pracodawcom zrozumieć potrzeby kandydatów
i zmieniającego się otoczenia biznesowego. Pasjonat nowoczesnych technologii, które rozwiązują konkretne cele biznesowe. Opiekuje się Centrum Kariery Goldenline.

Lepszy sposób na rekrutację

Kompleksowy system rekrutacyjny, który zapewnia wsparcie na każdym etapie Twoich rekrutacji.

Zapytaj o demo