Najczęstsze błędy rekrutera

  |   Bez kategorii, Świat HR

Rekruterzy nie cieszą się dobrą opinią wśród kandydatów. W internecie często można się natknąć na posty wytykające błędy popełniane podczas procesów rekrutacyjnych. Sporo winy jest w nas samych – zdarzają się osoby, które nie zachowują się profesjonalnie podczas komunikacji z kandydatem, a ich błędy rzutują na pracę całej grupy zawodowej. Aby uchronić się przed tymi pomyłkami, najpierw musimy je poznać. Dzięki temu będziemy wiedzieć czego nie robić. Jakie są więc najczęstsze wpadki w pracy rekrutera?

Więcej »

Czy zawsze opłaca się być szczerym w informacji zwrotnej?

  |   Świat HR

Obraz „Pani z HR-u”? Spokojnie popija kawę, którą zajada ciastkiem, plotkując przy tym z koleżanką. Po czasie w końcu zabiera się do spokojnej pracy. Prawda jest jednak inna. Nowoczesny HR to intensywne i szybkie działania. Często rekruterom brakuje czasu na komunikację z kandydatem o powodzie jego odrzucenia w danym procesie rekrutacyjnym. Cierpi na tym zarówno wizerunek pracodawcy, jak i candidate experience. Brak feedbacku to bowiem sygnał dla kandydata, że firma nie szanuje ludzi. Czasem jednak to nie brak czasu jest powodem braku informacji zwrotnej, lecz może być nim obawa rekrutera przed udzieleniem negatywnego feedbacku.

Więcej »

Profesjonalista – ciężki pracownik do znalezienia?

  |   Świat HR

Właśnie ruszyła kolejna, już druga edycja badania „Wymarzone miejsce pracy dla profesjonalisty 2018” W tym roku HRlink patronuje tej inicjatywie. Zapraszamy serdecznie do udziału!

http://hrminstitute.pl/ankiety/index.php/277986?lang=pl

Profesjonalisto, gdzie Cię znaleźć? To chyba najczęstsze pytanie, jakie aktualnie zadają sobie HR-owcy czy managerowie, szukający odpowiedniego kandydata miesiącami, a często nawet latami. Gdzie Ci doświadczeni, zaangażowani, chętni do dzielenia się swoją wiedzą i gotowi na nowe wyzwania pracownicy?

Więcej »

Jak wykorzystać storytelling w rekrutacji?

  |   Świat HR

Kochamy historie – kto z nas jako dziecko nie lubił bajek na dobranoc? A może ktoś nie lubi filmów albo powieści? Chyba nie ma takiej osoby. Kilkanaście lat temu ten fakt zauważono w marketingu – zaczęto więc z sukcesem wykorzystywać opowieści, by przyciągnąć klientów. Obecnie storytelling możemy również wykorzystać jako nowoczesną metodę rekrutacyjną. Dzięki niemu stworzymy pozytywny wizerunek pracodawcy i przyciągniemy wartościowych kandydatów.

 

Więcej »

Dobry początek rekrutacji, czyli o właściwej definicji profilu kandydata

  |   Świat HR

Udana rekrutacja to nie tylko znalezienie osoby, która zapełni nam otwarte stanowisko i zamknie proces. To zatrudnienie właściwego człowieka na właściwym miejscu, który przyniesie firmie realną wartość i pozostanie z nami na dłużej. Żeby to osiągnąć, musimy dobrze przeprowadzić cały proces rekrutacji, rozpoczynając od analizy potrzeb kadrowych – a przede wszystkim określenia, kogo konkretnie szukamy. Nie musi to być trudne, pod warunkiem, że w odpowiedni sposób zabierzemy się do budowania profilu kandydata.

Więcej »