HRlink Blog

Idealna Rekrutacja: wyszukiwanie kandydatów

Na co warto zwrócić uwagę budując kompetencje rekrutacyjne i przygotowując się do szukania dopasowanych kandydatów i kandydatek? Sprawdź w tekście z naszego raportu Idealna Rekrutacja

Sourcing, czyli aktywne wyszukiwanie kandydatów, wciąż nie jest popularną kompetencją, z której chętnie korzystają rekruterzy czy HR-owcy. Z całą pewnością sporym wyzwaniem jest tutaj nie tyle mnogość platform, na których można z nich korzystać, co często rozbieżne metody poszukiwania kandydatów. Sporym problemem jest też wszechobecny problem z czasem wśród rekruterów. Znajomość zasad Boolean Search wcale nie jest dzisiaj tak powszechna. Oczywiście także bez tych kompetencji da się wyszukać kandydatów. To kwestia skorzystania z przewodników, czy poradników oferowanych przez platformy, na których szukamy kandydatów do naszego procesu rekrutacyjnego.

Znajdź kandydata albo kandydatkę

Na przykład codziennie z wyszukiwarki Goldenline korzysta kilkuset rekruterów, którzy szukają ekspertów z różnych obszarów wśród 3 000 000 profili utworzonych przez osoby, które w ponad 40% mają większe doświadczenie zawodowe niż 10 lat.

Warto pamiętać, że każda społeczność z profilami pracowników rządzi się swoimi prawami i zasadami, a korzystanie z wyszukiwarki ma sens zawsze, gdy stawiamy na indywidualną i spersonalizowaną komunikację. Jak pokazują badania, kandydatów irytują bezosobowe komunikaty przesyłane przez rekruterów. Jak przyznają w badaniu „Złoty Środek” posiadacze kont na Goldenline są tutaj m.in. po to, aby poznać lepszego pracodawcę, czy poszerzyć swoje kompetencje zawodowe, a także otrzymać propozycję interesującej pracy.

Siła marki… rekrutera

Na pewno w dobie coraz większej specjalizacji na rynku pracy istotne jest dbanie o nasz social personal branding. To właśnie dzięki coraz powszechniejszym kompetencjom związanych z opieką nad
naszymi profilami społecznościowymi, rekruterzy zyskają jeszcze większą bazę do poszukiwań dopasowanych kandydatów.

Ale o dobrą bazę kandydatów każdy z nas może zacząć dbać już teraz. Dlatego tuż po lekturze tego tekstu warto spojrzeć na nasze profile społecznościowe i zadbać o ich aktualność i atrakcyjność.

  • Dobre opisy nagłówków, opisów stanowisk i kompetencji, oparte o słowa kluczowe,
  • potwierdzenia kompetencji,
  • czy opinie współpracowników oraz klientów

pomogą w budowaniu wizerunku profesjonalisty.

Korzystając z wyszukiwarek kandydatów dbajmy także o jakość samej komunikacji. Dobrze przygotowany temat wiadomości, czy jej treść są w stanie znacząco podnieść konwersję, czyli odczytanie naszej informacji. Wszak zależy nam na tym, żeby kandydat, do którego piszemy, nie tylko otworzył wiadomość, ale też odpowiedział (odpowiedzi w zależności od platform to średnio od kilku do kilkudziesięciu procent, na Goldenline około 30%) ale finalnie dołączył do prowadzonego przez nas procesu rekrutacyjnego.

Chcesz dowiedzieć się, jak z sukcesem zwyciężać podczas projektów rekrutacyjnych? Zajrzyj do raportu eksperckiego HRlink i Goldenline Idealna Rekrutacja.

Zapisz się na newsletter HRlink,
a otrzymasz bezpłatnie raport

„Idealna rekrutacja”


Lepszy sposób na rekrutację

Kompleksowy system rekrutacyjny, który zapewnia wsparcie na każdym etapie Twoich rekrutacji.