HRlink Blog

Idealna Rekrutacja: wykorzystaj social media

Jak korzystać z mediów społecznościowych w skutecznych procesach rekrutacyjnych? W raporcie „Idealna Rekrutacja” pisze o tym Katarzyna Rząsa-Frońska z firmy doradczej Socjomania

Dla wielu firm social media nadal stanowią narzędzie niekompatybilne z rekrutacją i komunikacją. Wiele razy słyszałam z ust wielkich prezesów „jesteśmy zbyt poważną firmą, aby być na Facebooku” lub zdanie „jeśli pracownik jest na LinkedIn, to pewnie szuka pracy”. Dodatkowo bardzo często wzmacniane jest to niepisaną polityką firmową, że pracownik owszem, może udostępniać i lubić posty generowane na profilach pracodawcy, ale niech nie daj boże sam nie tworzy żadnych treści. A co dopiero prowadzenie rekrutacji online…

Wiele biznesów nie korzysta z kanałów online jako sposobu dotarcia do kandydata, ponieważ nie ma odpowiedniego przygotowania merytorycznego, bądź nadal nie traktuje ich jako „poważnego” kanału.

Wbrew pozoru sporym wyzwaniem jest także posiadanie profilu firmowego w niedopasowanym kanale online. Pamiętajmy także, że kandydatów spotkamy nie tylko na LinkedIn. Wszystko zależy od specyfiki rekrutacji, na którą szukamy pracownika. Równie dobrze mogą się sprawdzić grupy na Facebooku, Goldenline, czy platformy z portfolio technicznym tak poszukiwanych ekspertów IT. Dzisiaj ogromnie
niewykorzystany jest także potencjał pracowników jako ambasadorów marki. Oczywiście ich zaangażowanie może pomóc nie tylko w znalezieniu dopasowanych kandydatów, ale też pokazać organizację, do której już przekonani kandydaci po prostu zaaplikują.

Chcesz dowiedzieć się, jak z sukcesem wykorzystywać media społeczne w rekrutacji? Zajrzyj do raportu eksperckiego HRlink i Goldenline Idealna Rekrutacja.

Zapisz się na newsletter HRlink,
a otrzymasz bezpłatnie raport

„Idealna rekrutacja”


Lepszy sposób na rekrutację

Kompleksowy system rekrutacyjny, który zapewnia wsparcie na każdym etapie Twoich rekrutacji.