HRlink Blog

Dywersyfikacja źródła pozyskiwania kandydatów

Dywersyfikacja źródła pozyskiwania kandydatów

Rozpoczynając proces rekrutacyjny, często najlepszym rozwiązaniem do zbudowania dużej bazy kandydatów jest publikacja ofert pracy. Istnieje wiele portali, na które warto dodać ogłoszenie. Im więcej źródeł pozyskiwania kandydatów, tym większa pewność, że nie stracimy potencjalnego kandydata. Jest to szczególnie ważne obecnie, kiedy istnieje duży problem z pozyskaniem pracowników. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Jakie problemy pojawiają się przy ręcznej publikacji ogłoszeń w wielu źródłach?
  2. Jakie są minusy publikacji ogłoszenia tylko w jednym miejscu?
  3. Dlaczego więcej źródeł pozyskiwania kandydatów to większa korzyść?
  4. Co to jest multiposting ofert pracy i jakie są jego korzyści?
  5. Jak działa multiposting w HRlink?

Ręczne dodawanie ogłoszeń na portale kosztuje dużo czasu. Może to zająć nawet cały dzień, a pracujący w ciągle zmieniającym się środowisku i pod dużą presją, rekruterzy nie mogą sobie na to pozwolić. Dodatkowo często trzeba czekać na akceptację oferty w danym job boardzie. W rekrutacji liczy się każda sekunda.

Kolejny problem (związany z ręcznym dodawaniem ofert pracy) pojawia się w momencie, gdy potrzebujemy szybko wprowadzić drobną zmianę w ogłoszeniu. W takim przypadku konieczne jest wejście na każdy portal osobno i wprowadzenie korekt.

Następne nieudogodnienie, które pojawia się przy obsłudze rekrutacji z wielu źródeł, to śledzenie spływu aplikacji – każde CV dociera do nas w inny sposób – nie ma jednego miejsca, do którego trafiałyby pozyskane aplikacje, w którym rekruterzy mieliby wgląd do wszystkich procesów rekrutacyjnych.  

Publikacja oferty w jednym miejscu – czy ma sens? 

Mając na uwadze wszystkie wymienione powyżej czynniki, wielu rekruterów decyduje się na publikowanie ogłoszenia jedynie w jednym miejscu. Czy ma to jednak sens? Na pewno pozwala zaoszczędzić wiele czasu – przy tym jednak może spowodować brak odpowiednich kandydatów.

Nie publikując ogłoszeń na innych portalach, sami zamykamy sobie furtkę do dużej grupy potencjalnych pracowników – wśród której może znajdować się nasz idealny kandydat. Czy w obecnych czasach możemy sobie na to pozwolić? Niestety nie. 

Jesteśmy w impasie. Z jednej strony chcemy mieć dużo różnorodnych kandydatów. Aby jednak to osiągnąć, musimy opublikować ogłoszenie na wielu portalach. Z drugiej strony – nie mamy czasu na to działanie – dlatego nasze ogłoszenie wędruje tylko na jeden, sprawdzony job board. Co więc powinniśmy zrobić? 

Multiposting ogłoszeń – dodatkowe źródła pozyskiwania kandydatów

Idealnym rozwiązaniem dla rekruterów okazuje się multiposting ogłoszeń rekrutacyjnych. Pozwala on na automatyczne publikowanie ogłoszeń na zewnętrznych job boardach. Mówiąc prościej – jednym kliknięciem publikujemy naszą ofertę w wielu źródłach jednocześnie. Jest to wygodny i szybki sposób, który stanowi nieocenioną pomoc dla rekrutera

Co nam daje korzystanie z multipostingu? 

  • dodatkowe źródła pozyskiwania kandydatów,
  • oszczędność czasu,  
  • natychmiastową publikację ogłoszenia, 
  • wszystkie aplikacje są w jednym miejscu, 
  • zwiększony zasięg ogłoszeń – większa baza kandydatów, 
  • pomaga ograniczyć koszty – ułatwia tworzenie raportów HR. Dzięki zastosowaniu odpowiednich wskaźników rekrutacyjnych możemy sprawdzić, które źródła kandydatów są najlepsze. To z kolei umożliwi stworzenie przemyślanej strategii rekrutacyjnej i wybranie odpowiednich źródeł w przyszłości. 

Możliwości multipostingu w HRlink.pl 

automatyczna-publikacja-ofert-pracy

HRlink.pl jest nowoczesnym narzędziem HR-owym – systemem do zarządzania rekrutacjami. W swoim szerokim przekroju możliwości udostępniamy również multiposting ogłoszeń rekrutacyjnych – pomagamy w szybszej i łatwiejszej rekrutacji. Jakimi możliwościami dysponujemy? 

Automatyczna publikacja ogłoszeń o pracę 

HRlink jest zintegrowany z ponad 40 portalami ogłoszeniowymi

Jesteśmy zintegrowani z większością najpopularniejszych job boardów w Polsce. Swoje oferty możesz publikować o każdej porze dnia i nocy – automatycznie pojawią się one na wybranych kanałach. 

Efektywność kanałów rekrutacyjnych

raporty w rekrutacji

Po opublikowaniu oferty możesz zobaczyć, z którego źródła masz największy spływ aplikacji. To pozwoli na stworzenie odpowiedniej strategii rekrutacyjnej, dzięki której w przyszłości możliwe będzie wybranie odpowiedniego job boardu i docelowo zmniejszenie kosztów rekrutacji. 

Szablony ogłoszeń 

Tworzenie ogłoszenia od podstaw kosztuje dużo czasu. Korzystając z HRlink.pl możesz stworzyć szablon ogłoszenia i zapisać jego treść na potrzeby przyszłych procesów. Jeśli chcesz maksymalnie ułatwić pracę innym użytkownikom, to pomożemy w przygotowaniu pełnego szablonu ogłoszenia-treści, miejscowości publikacji, kategoryzacji portali-wszystko może być zapisane pod jednym szablonem, a ty dzięki temu opublikujesz ogłoszenie za pomoca kilku kliknięć. Ogłoszenia mają swój stały standard i układ, zgody z polityką firmy, a edycja jest możliwa na każdym etapie. 

Szablony kryteriów publikacji 

Kiedy publikujesz ogłoszenie, musisz każdorazowo wprowadzić wytyczne – np. branża, poziom stanowiska. W naszym systemie wystarczy, że raz stworzysz szablon kryteriów publikacji. W przypadku wprowadzania kolejnych ogłoszeń wystarczy, że go wybierzesz, a wszystkie kryteria automatycznie się uzupełnią. 

Zarządzane pakietami ogłoszeń 

Korzystając z naszego systemu ułatwimy Ci zarządzanie pakietami ogłoszeń. Pakiety możemy podzielić, udostępnić tylko wybranym użytkownikom lub ustalić określony czas na wykorzystanie ich do publikacji. Pozwoli Ci to mieć pełną kontrolę nad ich wykorzystaniem. 

Chcesz dowiedzieć się, jak działa multiposting w HRlink?  

Zostaw swój kontakt — odezwiemy się do Ciebie i przedstawimy indywidualną ofertę! 

Lepszy sposób na rekrutację

Kompleksowy system rekrutacyjny, który zapewnia wsparcie na każdym etapie Twoich rekrutacji.

Zapytaj o demo