Profesjonalista – ciężki pracownik do znalezienia?

  |   Poradnik rekrutera, Świat HR

Profesjonalisto, gdzie Cię znaleźć? To chyba najczęstsze pytanie, jakie aktualnie zadają sobie HR-owcy czy managerowie, szukający odpowiedniego kandydata miesiącami, a często nawet latami. Gdzie Ci doświadczeni, zaangażowani, chętni do dzielenia się swoją wiedzą i gotowi na nowe wyzwania pracownicy?

Otóż, wbrew często spotykanej opinii, istnieją i mają się dobrze, a nawet bardzo dobrze. Właśnie w tym tkwi największy problem firm – jak dotrzeć do doświadczonych kandydatów, skoro oni zazwyczaj nie szukają aktywnie pracy, bo już ją mają. W końcu, po co zmieniać coś, co jest dobre?

Potrzebny bodziec

Profesjonalista potrzebuje bodźca, który zachęci go do podjęcia wysiłku i ryzyka zmiany pracy. „W końcu, gdzie będzie mi lepiej niż tutaj? Wynagrodzenie całkiem niezłe, dużo się dzieje, szef czasem ma humory, ale za to atmosfera w porządku.” Brzmi znajomo? To częsty sposób rozumowania osób mających pracę. Profesjonaliści często nie zdają sobie sprawy z tego, że gdzieś czeka na nich ciekawa i unikatowa oferta, zawierająca takie korzyści i wartości, które przełamią ich pasywność. Jak więc skutecznie dotrzeć do specjalistów? Na pewno warto zadbać o atrakcyjną markę pracodawcy, która zapewni firmie rozpoznawalność wśród potencjalnych kandydatów.

Pracodawco, daj się poznać

Pokaż się z jak najlepszej strony, ale zachowując autentyczność. Warto zadbać o atrakcyjną markę pracodawcy, ponieważ aż:

  • 73% profesjonalistów uzależnia przystąpienie do rekrutacji od wizerunku pracodawcy,
  • 72% uważa, że pracodawcy nie znajdują właściwych kandydatów, ponieważ ich reputacja i wizerunek nie są wystarczająco atrakcyjne (na podstawie badania Wymarzony pracodawca dla profesjonalisty 2016, HRM Institute).

Czym można przyciągnąć profesjonalistów?

Warto zastanowić się nad mocnymi stronami naszej firmy i poszukać w naszej ofercie tych atutów które mogą spowodować, że profesjonalista zechce porzucić swoją dotychczasową prace. Dobrze jest też sprawdzić, jak komunikuje się z takimi kandydatami konkurencja i im proponuje. Z pewnością warto poznać oczekiwania tej grupy docelowej, aby stworzyć ofertę na miarę oczekiwań profesjonalisty.

Wymarzone miejsce pracy dla profesjonalisty

Zapytaliśmy profesjonalistów biorących udział w badaniu „Wymarzone miejsce pracy dla profesjonalisty”, jakie atrybuty powinien mieć pracodawca dbający o rozwój karier pracowników w organizacji i jakie znaczenie mają dla nich poszczególne atrybuty.

Oto 5 najważniejszych atrybutów marki pracodawcy, na które wskazały osoby posiadające już doświadczenie zawodowe.

  1. Atrakcyjne wynagrodzenie i benefity są istotne, ale niewiele bardziej niż kwestia doceniania pracowników.
  2. Docenianie uplasowało się na drugim miejscu w rankingu najbardziej pożądanych atrybutów wymarzonego pracodawcy.

Warto doceniać pracowników za dobrze wykonaną pracę. Docenianie ma moc, a często nie wymaga wielkich nakładów finansowych.

Poświęcenie przez przełożonego kilku minut swojego czasu na rozmowę, poza umocnieniem relacji pracownik – przełożony, zwiększy również satysfakcję pracownika z wykonywanej pracy, jego zaangażowanie i lojalność wobec firmy. Więcej na temat doceniania można dowiedzieć się z raportu „Indeks doceniania”, dostępnego na stronie indeksdoceniania.pl.

Kolejnymi atrybutami istotnymi podczas wyboru idealnego pracodawcy są: atmosfera w pracy, atrakcyjne szkolenia i rozwój, atrakcyjne zadania w pracy i stabilność zatrudnienia.

Profesjonalisto, wybierz idealnego pracodawcę po raz kolejny.

Co zmieniło się w postrzeganiu tego wymarzonego pracodawcy przez profesjonalistów? Czego poszukują aktualnie na rynku pracownicy, z co najmniej rocznym stażem? W końcu, gdzie ich szukać? Na te i inne pytania poznamy odpowiedź znajdziecie w raporcie.