Chyba niemal każdy, kto uczestniczył jako kandydat w co najmniej kilku rozmowach kwalifikacyjnych ma taką firmę, po wyjściu z której powiedział sobie „o nie, nigdy w życiu!”. To naturalne, że rekrutacja działa w dwie strony i to nie tylko my oceniamy dopasowanie danej osoby do naszej firmy, ale też ona ocenia nas i podejmuje decyzję, czy chce tutaj pracować.
Obowiązek informacyjny jednym z najważniejszych wymagań RODO (Część 1)
Do tej pory, na ogłoszeniu o pracę widniała standardowa formuła o konieczności dołączenia do CV zgody na przetwarzanie danych osobowych. Obecnie kandydat aplikujący na ofertę pracy powinien znaleźć sześć informacji:
- Kto jest Administratorem
- Zakres przetwarzania danych osobowych
- Prawa przysługujące kandydatowi
- Okres przechowywania danych osobowych
- Podstawa prawna
- Sposób na wycofanie zgody
Warto również zaznaczyć dwie rzeczy. W formule tej można zawrzeć inne informacje, które są ważne z punktu widzenia firmy prowadzącej dany proces rekrutacji. Dodatkowo obowiązek informacyjny może zawierać wiele celów przetwarzania, które mogą być wymienione w punktach, pod informacją o Administratorze.
HRlink.pl służy wsparciem podczas komunikacji z kandydatami
Utrzymanie stałego kontaktu z kandydatami zainteresowanymi pracą w naszej organizacji jest jednym z najważniejszych elementów efektywnej rekrutacji oraz atrakcyjnego Employer Brandingu. Wysyłanie jednak spersonalizowanych e-mailów lub SMS-ów do kandydatów często jest bardzo pracochłonne. Powoduje to, że w nawale zadań rekruter nie znajduje już wystarczającej ilości czasu na tę potrzebną czynność. W tej sytuacji z pomocą przychodzi HRlink.pl, czyli nowoczesny system wspierający rekrutację, który oferuje rozbudowany moduł komunikacji z kandydatami.
Jak efektywnie wykorzystywać posting w rekrutacji?
Podobnie jak większość obszarów w biznesie, branża rekrutacyjna rozwija się z duchem czasu. Rekruterzy coraz chętniej korzystają z narzędzi wspierających ich pracę i nowinek technologicznych. W branży rekrutacyjnej coraz częściej można się spotkać z pojęciami takimi jak sourcing i posting. Warto zatem wiedzieć, co się za nimi kryje i jak efektywnie pracować w świecie nowoczesnej rekrutacji.
Co rekruter musi tak naprawdę wiedzieć o RODO?
25 maja 2018 roku weszły w życie wytyczne RODO, które na dobre zmieniły działalność wielu firm. Od tego czasu minęły 3 miesiące, jednak ciągle wiele organizacji nie stosuje prawidłowej polityki ochrony danych osobowych. Głównym problemem jest brak wiedzy jak praktycznie wdrożyć rozporządzenie w życie oraz jak przełożyć prawne terminy na rzeczywistość biznesową. Zmiany te dotyczą oczywiście wielu obszarów – my jednak skupimy się na wyglądzie rekrutacji po RODO.