Jak wykorzystać storytelling w rekrutacji?

  |   Świat HR

Kochamy historie – kto z nas jako dziecko nie lubił bajek na dobranoc? A może ktoś nie lubi filmów albo powieści? Chyba nie ma takiej osoby. Kilkanaście lat temu ten fakt zauważono w marketingu – zaczęto więc z sukcesem wykorzystywać opowieści, by przyciągnąć klientów. Obecnie storytelling możemy również wykorzystać jako nowoczesną metodę rekrutacyjną. Dzięki niemu stworzymy pozytywny wizerunek pracodawcy i przyciągniemy wartościowych kandydatów.

 

Więcej »

Dobry początek rekrutacji, czyli o właściwej definicji profilu kandydata

  |   Świat HR

Udana rekrutacja to nie tylko znalezienie osoby, która zapełni nam otwarte stanowisko i zamknie proces. To zatrudnienie właściwego człowieka na właściwym miejscu, który przyniesie firmie realną wartość i pozostanie z nami na dłużej. Żeby to osiągnąć, musimy dobrze przeprowadzić cały proces rekrutacji, rozpoczynając od analizy potrzeb kadrowych – a przede wszystkim określenia, kogo konkretnie szukamy. Nie musi to być trudne, pod warunkiem, że w odpowiedni sposób zabierzemy się do budowania profilu kandydata.

Więcej »

Dlaczego przekazywanie informacji zwrotnej jest tak istotne w pracy rekrutera

  |   Świat HR

Pracuję w rekrutacji już ponad 12 lat i obserwuję dużo pozytywnych zmian w tym obszarze. Coraz więcej rekruterów jest świadomych wagi jaką niesie ze sobą przekazywanie kandydatom informacji zwrotnej (z ang. feedback) po zakończonym procesie rekrutacyjnym. Coraz częściej rekruterzy czytają branżową prasę, uczestniczą w treningach podnoszących ich umiejętności, a nawet sięgają po pióro, by podzielić się swoim doświadczeniem i obserwacjami. Konsultanci rekrutacji są również wyposażeni w nowoczesne i przyjazne aplikacje i systemy rekrutacyjne, które pomagają skutecznie zarządzać komunikacją z kandydatami.

Więcej »

Jak wykorzystać marketing w rekrutacji?

  |   Świat HR

Osoby zajmujące się marketingiem na pewno znają podział na działania inbound oraz onbound. Co się kryje za tymi terminami? Onbound oznacza wychodzenie do klienta, zdobywanie go poprzez bezpośrednie poszukiwanie (np. cold calling). Inbound polega na działaniach prowadzących do zbudowania świadomości marki, tak by w razie potrzeby klienci sami się do nas zgłaszali. Zamieńmy teraz klienta na kandydata i mamy obraz metod rekrutacyjnych. Prowadząc sourcing, to my wychodzimy do kandydata i zachęcamy go do aplikacji. Możemy jednak swoimi działaniami sprawić, by on sam się do nas zgłosił. Aby to uczynić, publikujemy oferty pracy czy też zajawki zachęcające do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym pojawiające się na Linkedin lub Facebook. Profile firmy w social mediach oraz wizerunek pracodawcy również zachęcają kandydatów do aplikacji. Aby usprawnić te działania, z powodzeniem możemy wykorzystać znane z marketingu metody.

Więcej »

Jak hobby może pomóc w karierze zawodowej?

  |   Świat HR

Człowiek nie żyje samą pracą. Nawet więcej – zdecydowanie nie powinien! Aby zachować zdrowie fizyczne oraz psychiczne dobrym pomysłem jest posiadanie hobby, które pozwoli na reset po pracy. Na szczęście coraz więcej osób zaczyna dostrzegać zalety posiadania własnych zainteresować oraz dbania o work-life balance. Pasja, poza byciem źródłem szczęścia i odprężenia, może również pomóc w karierze. I to wcale nie tylko podczas brania udziału w procesie rekrutacyjnym, gdzie zawsze pada nieśmiertelne pytanie: „co jest Twoim hobby?”.

Więcej »