HRlink Blog

7 sposobów na szybsze dotarcie do kandydatów

szybsze dotarcie do kandydatów

Pracodawcom zależy na tym, żeby proces rekrutacyjny w ich firmie przebiegł jak najszybciej i zakończył się długofalowym sukcesem. Jak połączyć ze sobą te dwie kwestie? Kluczem do tego jest wykorzystanie odpowiednich narzędzi i możliwości, jakie daje nam rozwinięta technologia

Poszukiwania nowych pracowników mogą przysporzyć problemów poszukującej firmie. Pracodawca nie ma pewności, że jego ogłoszenie wyróżni się na tle innych, a każdemu zależy na znalezieniu pracownika w możliwie najkrótszym czasie. Przedstawiamy 7 sposobów na szybsze dotarcie do kandydatów.

Jak szybciej docierać do potencjalnych pracowników?

Jak sprawnie znaleźć wielu kandydatów? Warto zdecydować się na różne możliwości, tak aby zmaksymalizować swoje szanse na rekrutacyjny sukces.

Multiposting ogłoszeń

Chcąc szybciej dotrzeć do osób zainteresowanych pracą w firmie warto zdecydować się na możliwie największe zwiększenie zasięgu ogłoszeń. Jest wiele serwisów i portali, w których kandydaci szukają ofert zatrudnienia, dlatego bardzo przydatną funkcją może okazać się multiposting ogłoszeń. Dzięki temu zwiększa się swoje szanse na pozyskanie większej liczby jakościowych aplikacji.

Nowoczesna strona kariery

Strona firmowa jest jedną z wizytówek każdego pracodawcy. To miejsce często odwiedzane przez poszukujących pracy przed przystąpieniem do rekrutacji. Warto zamieścić tam informacje o firmie oraz aktualnych ofertach pracy, dzięki czemu zakładka może wspierać proces rekrutacji. Będzie to przydatne nie tylko dla aktywnie poszukujących zatrudnienia, ale również użytkowników ceniących firmę i jej wartości, którzy mogą zainteresować się spróbowaniem swoich sił w procesie niezależnie od swojego statusu zatrudnienia.

Polecenia pracownicze

Program poleceń pracowniczych w firmie może okazać się skutecznym źródłem nowych i jakościowych kandydatów. Pracownicy po zapoznaniu się z ofertą pracy mogą przekazać ją do swoich znajomych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje na proponowane stanowisko. Polecenia pracownicze to także narzędzie do budowania Employee Advocacy – a takie rozwiązanie może być skuteczne, jeśli pracownicy utożsamiają się z tym, co dzieje się w ich organizacji.

Baza kandydatów

W celu sprawniejszego dotarcia do odpowiednich kandydatów warto wykorzystać bazę kontaktów, którą posiada firma. W tym przypadku warto wdrożyć zgodę kandydata na możliwość udziału w innych procesach rekrutacyjnych, co jest podstawą budowania bazy własnej. Zostawianie notatek lub ocen na kandydatach, którzy cechują się konkretnymi umiejętnościami, ale nie zostali wybrani we wcześniejszych procesach rekrutacyjnych może okazać się korzystnym działaniem. Dzięki temu rekruter może skontaktować się z potencjalnym pracownikiem.

Direct search

Warto również spojrzeć w kierunku biznesowych portali społecznościowych, w których można dotrzeć do dużej liczby kandydatów, przy jednoczesnym zaistnieniu w nich jako pracodawca. Cennym narzędziem może okazać się wyszukiwarka kandydatów Goldenline, która pomoże w dotarciu do osób posiadających odpowiednie kompetencje. Bazę ponad 3 milionów użytkowników można filtrować po różnych kryteriach – od lokalizacji i wykształcenia, po konkretne umiejętności czy znajomość wybranych języków obcych.

Grupy na Facebooku

Facebook to największy gracz na rynku mediów społecznościowych i może skutecznie pomóc w rekrutacji. Szybsze dotarcie do kandydatów może okazać się łatwiejsze dzięki zamieszczaniu postów z ofertami na grupach zrzeszających ludzi poszukujących pracy. Zaletą tego rozwiązania są opcje polubień i komentarzy, które zwiększają zasięg wpisów. W przypadku ogłoszeń na Facebooku należy pamiętać o komunikacji. Jeżeli pod postem pojawią się komentarze lub zapytania, a w skrzynce pojawią się wiadomości to należy na nie odpowiedzieć.

Akademickie Biura Karier

Rok w rok na studia rekrutują tysiące studentów. To czyni uczelnie wyższe źródłem z dużym potencjałem dla firm z różnych branż, które mają do zaoferowania stanowiska juniorskie, praktyki lub staże. Akademickie Biura Kariery wspierają wielu studentów na początkowych etapach ich życia zawodowego. To drugi najważniejszy uczelniany organ dla studentów poszukujących pracy obok doradcy zawodowego. Biura Kariery przedstawiają zainteresowanym listę aktualnych ofert od firm, z którymi współpracują. Współpraca z uczelnią może zaowocować również wstępnym przeglądem aplikacji, tak aby do rekrutera trafiły już jedynie te odpowiadające oczekiwanemu profilowi.

Presja czasu

Oczywiście, każdy pracodawca chce jak najszybciej znaleźć idealnego kandydata i zakończyć proces rekrutacji. We wszystkim najważniejszy jest realizm – to, że szybko dostaniemy mnóstwo dokumentów aplikacyjnych nie oznacza, że znajdą się tam odpowiednie osoby. To często może wymagać czasu i dlatego dobrze nie ugiąć nóg pod jego presją, tylko korzystać z możliwości i w ten sposób spróbować sprawniej dotrzeć do kandydatów wpasowujących się w poszukiwany profil.

ATS baza kandydatów Candidate Experience e-book employee experience employer branding feedback goldenline HR hr business partner hrlink hrwspiera informacja zwrotna kandydat kariera konferencja konferencja hr konkurs konkurs hr marka pracodawcy marketing multiposting ogłoszenie o pracę onboarding outplacement people innovation polecenia pracownicze poradnik hr praca raport raport hr rekrutacja rekrutacja online rekrutacja zdalna rekruter rekruterka skuteczna rekrutacja sourcing system ATS system do rekrutacji system rekrutacyjny trendy hr webinar webinar hr wydarzenia

Zapisz się na newsletter HRlink

i otrzymaj dostęp do raportu

„Digital HR”

Lepszy sposób na rekrutację

Kompleksowy system rekrutacyjny, który zapewnia wsparcie na każdym etapie Twoich rekrutacji.