HRlink Blog

Jak budować pozytywne doświadczenia kandydata?

Jak budować pozytywne doświadczenia kandydata?

Dlaczego budowanie pozytywnych doświadczeń pozwala wygrać na rynku pracy? To, jak traktujemy kandydatów podczas rekrutacji, wpływa na wizerunek organizacji. Chcesz być pracodawcą, u którego aż chce się pracować? Skup się na Candidate Experience

Zarówno kandydaci, jak i obecni pracownicy cenią sobie pozytywne relacje z pracodawcą. W końcu nikt nie chce pracować w miejscu, w którym panuje nerwowa atmosfera. Od tego, jak postrzegają nas potencjalni pracownicy, w dużej mierze zależy powodzenie danej rekrutacji. Chcesz wygrywać na rynku pracy? W takim razie zadbaj o Candidate i Employee Experience.

Budowanie pozytywnych doświadczeń wygraną na rynku pracy

Już na etapie czytania ogłoszenia rekrutacyjnego kandydaci wyrabiają sobie o danej firmie opinie. Struktura, forma i przede wszystkim treść danej oferty pracy wpływa na to, jak postrzegają nas potencjalni kandydaci. Jednak to rozmowa rekrutacyjna jest najważniejszym sprawdzianem nie tylko dla kandydata, ale również dla firmy, której zależy na budowaniu pozytywnych doświadczeń. Kwestie takie, jak odpowiedni feedback dla kandydata, jasne określenie warunków współpracy, kontakt z rekruterem i Hiring Managerem czy komunikacja podczas całego procesu są niezwykle istotne w tworzeniu Candidate Experience.

Dlaczego? Otóż to, jak zaprezentujemy swoją organizację danemu kandydatowi podczas rozmowy o pracę, jest dla niego równie istotne, jak dla nas jego prezentacja i kwalifikacje.

Jak dbać o kandydata podczas rekrutacji?

O dobrego pracownika coraz trudniej. Dlatego podczas rekrutacji warto dbać o komfort i pozytywne doświadczenia kandydatów. Mimo że z grona chętnych osób zatrudnienie dostanie tylko jedna, to przebieg i atmosfera podczas rekrutacji może wpłynąć na dalsze losy kandydatów i ich decyzję o braniu udziału w kolejnych procesach. Świat jest mały, a kandydat, któremu nie udało się tym razem, za jakiś czas może wziąć udział w przyszłej rekrutacji i powrócić bogatszy o nowe doświadczenia, kwalifikacje i umiejętności. Jednak aby tak się stało, warto budować pozytywne doświadczenia kandydata podczas rekrutacji, bowiem to właśnie Candidate Experience wpływa na to, jak odbierze daną firmę i czy zdecyduje się na ponowną aplikację w przyszłości.

– To, jak dany kandydat zostanie potraktowany podczas rekrutacji, wpływa na jego opinie na temat organizacji. Nie dbasz o Candidate Experience? W takim razie nie dbasz o dobrą markę pracodawcy i pozostawiasz na wizerunku organizacji dużą rysę. Zależy Ci na zatrudnianiu najlepszych z najlepszych? Partnerstwo w rekrutacji i budowanie pozytywnych doświadczeń kandydata przynoszą długofalowe korzyści dla obu stron – zauważa Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.

Candidate Experience, czyli co?

Proces rekrutacyjny to sprawdzian nie tylko dla kandydata, ale całej organizacji, która chce przyjąć w swoje szeregi nowego pracownika. Indywidualne podejście do każdego uczestnika rekrutacji i dbanie o poprawną komunikację z kandydatami sprawiają, że nawet mimo niepowodzenia w całym procesie, kandydaci dobrze wspominają daną rekrutację, a przez to mają lepsze skojarzenia z całą organizacją i być może postanowią w przyszłości kolejny raz wziąć udział w procesie.

Kandydaci aplikują, śledzą i porównują procesy rekrutacyjne, w których biorą udział. Na dzisiejszym rynku pracy nie ma miejsca na brak profesjonalizmu. Szczegółowa analiza nadesłanych CV, określenie przebiegu całego procesu i feedback po spotkaniu z rekruterem to kluczowe elementy, składające się na pozytywne doświadczenia kandydata – podkreśla Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy w HRlink i Goldenline.

Niestety doba ma tylko 24h, procesy są złożone i rekruterom trudno znaleźć czas, by indywidualnie prowadzić korespondencje, udzielać feedbacku czy analizować wszystkie nadesłane CV. Na szczęście z pomocą przychodzi system rekrutacyjny, który uspójnia prowadzone działania i pozwala, bardziej niż na formalnościach, skupić się rekruterom na człowieku. Raportowanie, usprawnienie komunikacji z kandydatem czy praca na projektach to tylko niektóre z wielu funkcji, jakie oferuje system ATS od HRlink.

ATS baza kandydatów Candidate Experience e-book employee experience employer branding feedback goldenline HR hr business partner hrlink hrwspiera informacja zwrotna kandydat kariera konferencja konferencja hr konkurs konkurs hr marka pracodawcy marketing multiposting ogłoszenie o pracę onboarding outplacement people innovation polecenia pracownicze poradnik hr praca raport raport hr rekrutacja rekrutacja online rekrutacja zdalna rekruter rekruterka skuteczna rekrutacja sourcing system ATS system do rekrutacji system rekrutacyjny trendy hr webinar webinar hr wydarzenia

Zapisz się na newsletter HRlink

i otrzymaj dostęp do raportu

„Digital HR”

Lepszy sposób na rekrutację

Kompleksowy system rekrutacyjny, który zapewnia wsparcie na każdym etapie Twoich rekrutacji.